Gastein

Bad Hofgastein jsme navštívili v druhé polovině září 2007. Vyjeli jsme na tři bikové dny, na Kaprunu zrovna napadlo 1,5 m nového sněhu a i zde to ráno, kdy rtuť tepoloměru ukazovala 8 stupňů, vypadalo na kopcích spíš na běžky (viz. odkaz Fotogalerie - Gastein).

Sice to byla fuška, najít takové trasy, aby jsme se nevraceli z kopce stejně jako jsme jeli do kopce, ale nakonec to vyšlo.

I. den jsme vyrazili na Haitzing Kogel, to je ten kopec, co se tyčí přímo nad Bad Hofgestein. Z 1000 m. nad mořem jsme se do 1994 m nad mořem dostali lesními cestami: Už v Bad Gesteinu jsme se postupně tlačili doprava, do údolí Anger Tall, na cestu ve svahu kolem levého břehu stejnojmenného potoka. Po vystoupání cca 5 km odbočuje turistická zančka 110A doprava. Cesta se záhy mění v šotolinku. První odbočkou z této cesty doleva a podle mapy hadovitě stoupáme vzhůru skrze Kascreben Wald až na horní stanici lanovky na Haitzing Kogel. Dolů pak jedeme serpentinovitě se stáčející cestou mezi jednotlivými lanovkami až do údolí.

II. den vyrážíme na Stubner Kogel 2246 m nad mořem. Opět proti směru řeky Gasteiner Ache jedeme do vesnice Gadaunern. Zde se směrujeme na cestu vedoucí svahem nad pravým břehem potoka Anger Bach. Až když máme parkoviště při dolní stanici jedné z lanovek na dohled, vracečkou se stáčíme vlevo do kopce. Následně se obtáčíme po šotolinové cestě kolem celého Stubner Kogel s krásnými výhledy na Bad Gestein. Cesta po dlouhé části bez zatáček končí prudkou vracečkou doprava. Za ní, je cca po 500 m rozcestí, kde jedeme rovno (vlevo je to špatně, cesta končí slepě). Až na druhé odbočce se stáčíme vlevo a pak už "po hlavní" až na kopec. Dolů sjíždíme obdobně, jen na inkriminované druhé odbočce vlevo při cestě do kopce, se nyní nestáčíme na cestu vpravo, kudy jsme přijeli, ale pokračujeme rovně. Na další možné odbočce doprava a pak se už napojíme na cestu, po které jsme stoupali a stejně sjedeme až do Bad Hofgesteinu.

III. den jsme volili něco menšího. Kolem hlavní silnice vpravo jedeme po cyklostezce dolů údolím do Dorfgasteinu (830 m. n. m.). Zde se stáčíme kolem dolní stanice vleků po asfaltce směrem vzhůru do kopce ke statkům Bergl a Hauserbauer. Zde se mění cesta za chvíli v šotolinku. Nikde neodbočujeme vlevo a postupně špháme krásnou krajinou až na Heumoos Alm 1630 m. nad mořem. Po nájezdu na sjezdovku jedeme dolů kopcem až do dolní stanice vleku a bufetu Bergstüberl (velmi pravděpodobně se dnes dá vyjet cestou až na Fulseck 2033 m. n. m., ale bohužel na podzim 2007  byla tato cesta ve výstavbě a pro práce na ní neprůjezdná). Od bufetu jedeme šotolinkou z kopce až uvidíme známý statek Bergl, cesta zpět do Dorfgasteinu a vzhůru údolím do Hofgasteinu nám tak už nečiní žádné potíže. Trasa v rozsahu Dorfgestein - Dorfgestein je značena jako bikeový okruh i v samotné mapě.

Použitá mapa: freytag & bernt Wander, - Rad, - Freizeitkarte No 191.