Altissimo

Altissimo trochu jinak.

Garda - Torbole - Monte Varagna - Malga (refugio) Campei - Strada Brentega - Nago - Torbole

Obtížnost: náročná *****, celková délka 49,9km, povrch: šotolina / asfalt nebo beton v poměru 1:2 celkem, převýšení 1856m, čas: do 5 hodin.

Jedná se o alternativu výjezdu na Altissimo, kde to, co se na kole vůbec vyjet dá, se také vyjede, a do údolí se pokračuje opět v sedle. Zcela se tak vyhnete závěrečné pasáži výstupu (ano, správně, nikoli výjezdu) na Altissimo po pzkém horském chodníku, kde navíc ještě budete potkávat zoufalce na sjezdových kolech, kteří už, už chtějí jet z co nejvyššího místa to jde. Zpět se navíc vracíme okruhem, tedy nesjíždíme stejnou trasu a celý výlet absolvujeme v sedle kola.

Vlastní trasa začíná v Torbole, kde je třeba se proplést do kopce směr vinice a olivové háje, pak najet na asfalt a pak už jen stále, celkem 16km do 10% kopce. Ten vzávěrečné pasáži v délce cca do 2 km přejde v šotolinu. V místě, kde pod Altissimo začíná onen závěrečný nesjízdný úsek, pokračujeme "kolmo", v pohodě, dál na Ref. Campei. Je to na turistickém rozcenstníku tras 601 624 pod M. Varagna. šotolina se zde mění v do kopce jdoucí singletrack směr Altissimo. My se vydáváme přes elektrický ohradník jižně kolmo přes louku (přes vyšlapaný chodníček). Jakmile dosáhneme horizontu, už je vidět kamenitá cesta, která sem vede od Malga Campei, na tu se dostaneme sjezdem, pro méně otrlé místy snesením, přes místy až trialové úseky. Tato celková pasáž od rozcestníku k cestě je dlouhá 900m (jde se stále po pěšině). Jakmile dosáhneme cesty, je to stále z kopce po kamenité cestě, kde po 2,5km dojedeme na Malga Campei se stejnojmenou chatou ve výšce 1497m n. m. Odtud sjezdem po betoně a šotolině na Strada Brentegana (4km sjezd, beton je v místech s klesáním přes 15%, aby vůbec vyjela auta). Po nájezdu na S. Brentegana odbočíme vlevo, směr Dos Remit a jedeme po její šotolině v délce 1,6 km převážně do kopce. Na rozcestí se pak vydáme po modré, doprava, z kopce a opět po šotolině/betoně (místy náročné) dokud nedosáhneme silnice v údolí v blízkosti městečka Mori. Do Nago přejíždíme po asfaltové cyklostezce kolem silnice a vinicemi se vracíme do Torbole a do Rivy.

Pozn.: Cestu doporučuji absolvovat s GPS navigací, jelikož zvláště orientace v pasáži malga Campei až údolí je pouze z mapy náročná. GPX soubor přiložený zde ke stažení navíc v závěrečné pasáži sjíždí do údolí alternativní, méně pohodlnou (místy bych řekl až hnusnou)  šotolinovou cestou s četnými odbočkami (proto doporučuji popis nahoře), kde se navigaci rozhodně docení.

GPS soubor ve formátu gpx ke stažení zde..