Refugio Nino Pernici

Garda - lago di Ledro - Refugio Nino Pernici - Gampi - Garda

Obtížnost: náročná ****, celková délka 41,5km, povrch: šotolina / asfalt 1:2 celkem, převýšení 1526m, čas: do 5 hodin.

Jde o trasu vedoucí k druhému největšímu jezeru v okolí, Ledro, které se objede, následně se stoupá po asfaltě téměř až na vlastní refugio, odkud následuje 1,3km dlouhý Adrenalina Downhill a potom už po lesní cestě, asfaltu a ještě jednom přejezdu se vracíme stále z kopce zpět do Rivy s malou zastávkou u dominanty města: Bastillion.

Od hlavního přístavu vyrážíme směr Pregassina onou pitoreskní starou cestou s četnými tunely ve skále a nádhernými výhledy na jezero a město. Po 3,5 km, za závorou, nepokračujeme plynule rovno, ale pravotočivou zatáčkou po asfaltě vzhůru, směr Ledro. Po chvíli vyjedeme na hlavní silnici, ze které po 250 metrech odbočujeme vlevo, směr Pregassina, a hned za potokem doprava, po šotolině vzhůru k jezeru. Povrch cesty se postupně střídavě mění z šotoliny, přes beton v asfalt, podle toho, jestli zrovna její stoupání činí 15 a více procent, nebo jestli jede osadou či mimo. Na každý pád je dobře značená žluto-červeno-modrou šipkou až k jezeru. K tomu dojíždíme s již nastoupanými 600m po 10,6km z Rivy a objíždíme jej po jeho pravém břehu, tedy tou klidnější, rekreační částí. Na druhém pólu jezera překřížíme nejbližší křižovatku rovně a v následujícím mírném kopci odbočujeme druhou doleva mezi domy. Cesta se zde začne zvedat a dovede nás klidnou částí městečka Pieve až zase zpět na státní silnici jdoucí do vesnice Locca a za ní Enguisa. Těsně před vjezdem do další osady Teres je první dřevěná směrovka doprava, na vlastní Refugio. Tyto dřevěné směrovky nás teď spolehlivě povedou vždy, když bude nějaká křižovatka. Odtud začíná stoupání, které nás v konečném důsledku posune o 11,4km dál a 936m výš. Celé stoupání je až na posledních 2,4km po asfaltě. Dojezd sám je logicky po šotolině a lesní cestě. Z refugia, kde se můžeme samozřejmě občerstvit, sjíždíme po lesní cestě, která po cca 1km začne prudce serpentinovitě padat a šotolina zhloubne. Tato cca kilometrová pasáž se nazývá Adrenalina Downhill a pro technicky zdatné cross-country jezdce je rozhodně také jetelná. Pak už se klesání zmírní, podklad zpevní, až přejde v asfalt, který nás dovede do osady Campi. Odtud po turistické cestě 402 - Strada Della Pinza přejíždíme šotolinovou lesní cestou nad Rivu, ze které jsou opět nádherné rozhledy na město a jezero. Lesní šotolinka klesání na závěr zvýší, proto i povrch se změní na pohodlnější beton. Na jednom z rozcestí, kde šipka ukazuje směr Bastillion, uděláme krátkou cca 150m vzdálenou zajížďku na dominantu Rivy - Bastillion. Odtud už jen zbývá sjet poslední kilometr po kameny vyskládané cestě se všemi zatáčkami s poloměrem 180st. spojenými vzájemně krátkými přejezdy a jsme zpět v Rivě...

Krásný 3/4 denní výlet (se zastávkou na Ledro a vlastním refugiu) určený pro fyzicky dobře vybavené jedince. Technicky náročnější sjezd je možno v nejkritičtějších pasážích (2x 70m) pohodlně svést.

GPS soubor ve formátu gpx ke stažení zde..