Klasika

26 km, 401 m výškouvých metrů nastoupáno, čas: cca 1:40 min. Povrch: 2/3 šotolina + lesní cesta, 1/3 asfalt, náročnost ***

Klasika patří z časových důvodů k nejježděnějším. Ve sportovním tempu zabere půldruhé hodiny a jak bylo napsáno, člověk se u ní hezky uvolní.

Trasa vede z Ostopovic směr Střelice po žluté turistické značce, na křižovatce do Troubska odbočíme vlevo na polní cestu směr Podskalský Mlýn (stále po žluté). Polní cesta přejde za mlýnem kolem potoka v lesní cestu, která nás vyvede na mostku na soutoku Troubského a Střelického potoka. Po asfaltu se dáme vlevo a na křižovatce za zatáčkou odbočíme vpravo směr Ořechov. Zde, po 430 m jízdy na hranici lesa odbočíme vpravo a na větvení lesních cest na tu, co se zapouští do lesa zcela vpravo. Stoupáme technicky náročnějším terénem vzhůru. V místě, kde cesta rovno začne jít z kopce, odbočíme vlevo, do kopce. Strmost se na 200 m zhorší, pak se opět narovná. Po 300 m dojedeme na hranici lesa a louky (zpravidla jsou zde složeny klády). Zde odbočíme kolem lesa vpravo, na louku, nejprve chvíli rovně, pak z kopce k jezdeckému klubu. U stájí odbočíme vlevo. Klusácký okruh míjíme po tečně zprava a mizíme v lese na cestě do prava. Cesta klesá až k poli. Zde je nutno odbočit vlevo a po nepříliš pohodlném břehu kopírovat hranici lesa, dokud nenarazíme na cestu, vedoucí z kopce do údolí Bobravy, na modrou turistickou značku. Jakmile ji dosáhneme, odbočíme vpravo, proti proudu Bobravy. Po 1 km odbočuje lesní cesta do kopce, směr Střelice v místě zvaném Lotrůvka, po které projedeme do kopce celý lesní úsek. Po výjezdu z lesa odbočíme na polní cestu vlevo a tuto sledujeme až k vodojemu na západním okraji obce Střelice. Mezi domky satelitu se spustíme na státní silnici, kde odbočíme vlevo. Na křižovatce Radostice - Tetčice odbočíme vpravo. Po té, co se cesta stáčí vlevo, přes potok Bobrava, rovno do kopce vede příjezdová cesta do lomu, po které se vydáme. (* zde je možno cesu rozšířit o pasáž přes Bučín a Kopaniny popisovanou zvlášť kurzívou pod textem. Trasa se tak prodlouží o 12 km a nastoupáme o cca 260 výškových metrů více). Ihned za železničním přejezdem je vracečka do lesa vpravo, nepřehlédnout! Zde začíná prudké 300 m stoupání, po té sklon zvolní, ale přesto se vlní stále směrem vzhůru až na okraj obce Omice. Po nájezdu na hlavní silnici přes Omice se vydáme vpravo. Stále po hlavní. Po výjezdu z Omic je za obcí vpravo, v levotočivé zatáčce, u hájenky, kolmo do prava a kolmo do kopce jdoucí pěšina, kterou se vydáme vzhůru přes četné kořeny, po jejím vyústění na lesní cestu pokračujeme vpravo. Po chvíli se na stromech začne objevovat zelené turistické zančení, známka, že jedeme dobře, a tuto značku sledujeme až do výjezdu ve Střelicích, na vlakovém nádraží. Pokračujeme směr Brno, překřížíme trať a buď pokračujeme po silnici směr Ostopovice, nebo, chceme-li se ještě cca 1,5 km vyhnout silničnímu provozu, ihned za přejezdem odbočíme vlevo, na panelovou cestu se zákazem vjezdu motorových vozidel, která vede podél železničního náspu. Obě trasy se pak spojují pod hřbitovem, kde vyrážíme do posledního 3 km úseku po státní silnici směr Ostopovice...

* Neodbočíme do lomu, ale pokračujeme po silnici dále směr Tetčice. jakmile přejedeme louku na druhou stranu, cca 50 za pravotočivou zatáčkou odbočíme vlevo do kopce. Sledujeme lesní cestu, která se pomalu začne zvedat. Pozor: Nesjet z ní na žlutou turistickou značku! Jakmile cesta překoná své sklonové maximum (na nepěkném makadamovém podkladě), strmost zvolní a po cca 80 m, dojedeme na lesní křižovatku, kde odbočíme vracečkou vlevo. Cesta jde kousek mírně do kopce, pak se opět prudčeji zvedá, aby se posléze vlnila po vrcholu hřebene, až do křížení s modrou turistickou značkou. Po té se vydáme vlevo, z kopce. Jakmile vyjede z lesa a dosáhne křižovatky u dřevěného altánu, odbočíme vlevo na asfalt a z kopce. Po necelých 400 m modrá značka opět zahýbá z asfaltu vpravo (je značená zároveň s "nějakou" oficiální cykloturistickou trasou), přes louku a do kopce. Po krátkém, prudkém výjezdu splyne s jinou cestou, kde pokračujeme do kopce až na rozcestník pod obcí Hlína, zvaný Kopaniny. Zde odbočíme vlevo, na červenou turistickou značku. Tu sledujeme až do místa, kde se nepěkný asfaltový podklad stáčí vpravo a červená pokračuje rovno (možno je jet oběma směry, po čase se zase spojí. Jakmile červená kříží asfalt, vydáme se po něm vlevo). Vzhledem k místním lesním pracím dáváme přednost pokračování po asfaltě. Tato cesta začne po krátkém rovném úseku poměrně "padat", ale pozor, po chvíli, za levotočivou zatáčkou je závora!. Za ní, na křižovatce odbočíme vlevo a pokračujeme po asfaltu stále rovně až do místa, kde po sjezdu z kopce se na křižovatce kvalita asfaltového povrchu prudce zhorší. zde pokračujeme vpravo až k závoře u výjezdu na státní silnici Tetčice - Střelice. Zde odbočíme vpravo a po 300 m, po překřížení louky, jsme zpět u odbočky do lomu.

GPS soubory ve formátech gpx a tcx jsou zde..